tirsdag 22. november 2011

Paris, je t'aime***

Har hatt en deilig, romantisk helt i Paris og en snartur til Brussel i helgen. Med deilig, varmt vær og sol fra blå himmel det meste av tiden, innfridde byen med både god mat, nye impulser og god stemning. Inspirerende.

Her er noen tips fra meg:
Sove: Vi bodde på et lite, personlig og veldig hyggelig hotell med sentral beliggenhet, Hotel De La Paix. Gode priser og god service. Bestill i god tid!

Spise: Fredag kveld, spiste vi på et utrolig stemningsfullt og inspirerende sted, Restaurant Hotel Du Nord. Nydelig mat og herlig stemning. Her nøt vi et par glass sjampis på fortauskanten før middagen inne. Elsker den nydelige belysningen i Paris by night og spesielt langs Seinen, som ligger rett utenfor Hotel Du Nord. Anbefaler en liten spasertur langs kanalen etter et deilig måltid og mye god drikke.
Lørdag hadde vi også en god opplevelse på restaurant 404. Fantastisk marrokansk mat i stemningsfulle lokaler. Følte vi kom inn i en annen verden. Restauranten er veldig populær, så bestill i god tid.

Shoppe: Det er mye shopping i Paris, men to butikker vil jeg nevne spesielt, fordi jeg liker gjennomførte konsept: Merci (cafè, interiør og klær++) og Kiliwatch (fantastisk mye vintage klær + noe nytt). Begge er verdt et besøk.

Ellers er Paris en stor by, så det kan bli mye løping hvis du skal få med deg alt.. Det er derfor viktig å ikke legge opp et for stramt løp, men heller ta seg god tid, for eksempel i den nydelige Luxenbourg parken. Det å sitte lenge på en av de mange fortauskafeen og observere livet mens du spiser en deilig, fersk crossaint og drikker en kopp kaffe er heller ikke det dummeste å bruke tiden sin på i Paris.



Søndag tok vi lyntoget til Brussel. Det tar kun 1 time og 20 minutter og er en opplevelse i seg selv.  Vi var i et nydelig område som heter Chatelain og tok en lang, deilig brunsj på en kafè som heter "Les fils a maman". Anbefales. Takk til søster og svoger som tok oss med dit. Denne helgen lever vi lenge på.. Ella xxx

1 kommentar:

  1. Hei Elizabeth! Det hørtes ut som er flott tur:) Paris er en fantastisk by!! Jeg tror jeg aldri kan gå lei av å dra til denne byen :D Mitt favorittsted må nok bli på sacre coeur og Montmartre. Men luxembourg-parken er jo veldig fin også! Spennende at dere tok toget til Brussel. Kanskje jeg skal vurdere det neste gang jeg drar dit;)
    Jeg må jo kikke innom bloggen din en gang i blandt, liker den veldig godt:)
    klem

    SvarSlett