søndag 13. november 2011

Vakker Wegner Design


"Elbow Chair". Bildet er hentet fra apartmenttherapy.com
"Y-stolen" eller "Wishbone Chair". Bildet er hentet fra danish-furniture.com
"The Chair". Bildet er hentet fra Fourspace.com

Hans Wegner er en av mine store favoritter innen møbeldesign, spesielt når det kommer til stoler. Som så mange av mine andre favorittdesignere (les: Afdal, Panton, Kjærholm, Mogensen, Eames m.fl), hadde Wegner sin storhetstid på 50 og 60-tallet. Han designet til sammen over 200(...) stoler og mange av de er stadig populære og produseres fortsatt av Carl Hanssen & Søn. Det jeg liker spesielt godt med Wegners design, er de organiske formene, bruken av tre/naturmaterialer og følelsen av bærekraftig design - laget for fremtiden. Vi tenker å investere i nye spisestuestoler etter hvert og Wegner ligger høyt på listen over de stolene vi kunne tenke oss. Ser for meg at dette er stoler vi aldri vil gå lei og som kan gå i arv og glede neste generasjon også. Fin tanke. God design går aldri av moten. Spørsmålet er bare hvilken stol man skal velge? Tror det står mellom "Elbow chair" eller "Wishbone chair"...men er ikke sikker.. hva synes du? Ella xxx

1 kommentar:

  1. Jeg synes wishbone er fin jeg. Men blir nok uansett bra! :) God mandag søs´!

    SvarSlett