torsdag 3. februar 2011

Finsk klassiker


Jeg blir så glad av tulipaner. I dag måtte jeg ha noen rosa.. trengte litt piff og friskhet på kjøkkenet og rosa er jo min farge denne våren. Aalto vasen er mitt umiddelbare vasevalg når jeg har en stor bukett tulipaner. Det er akkurat som om tulipanene omfanver vasen og at den får frem det beste i hver enkelt tulipan. Alvar Aalto designet vasen i 1937 og siden den ble presentert i Paris det året, har den vært en internasjonal designsuksess. Det spekuleres i den mystiske formen og noen mener den er inspirert av det finske landskapet. Vasen finnes i mange farger og størrelser og produseres i dag av Ittala. Jeg fikk min av svigermor. Hun hadde to og mente at den grønne fargen ville stå så godt til teak spisestolene våre (som vi forøvrig også har fått av henne..). Har blitt mer og mer glad i den flaskegrønne fargen og er enig med svigermor i at den kler stolene godt.  Ella xxx

2 kommentarer:

  1. Kjempekoselig og inspirerende blogg! Tulipaner er min favoritt og har også en fin bukett stående på kjøkkenbordet:) Satser på en Oslo tur i slutten av måneden, hadde vært kjempekos å sett deg da. Klem:)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du synes det, Hilde! Nå ble jeg glad:) Da håper jeg vi sees i slutten av februar. Hei så lenge, Ella xxx

    SvarSlett