mandag 28. februar 2011

My man Terence Conran

Lampen er fra Habitat og bordet er god, gammel arv fra mommo. Jeg er veldig glad i formen på bordet og den nydelige patinaen. Den har hatt mange farger i årens løp, men fin far har lutet det så fint og jeg synes det kler å være helt bart. Bordplaten er et lokk og oppi befinner det seg spill og et strikketøy som jeg aldri blir ferdig med...

Boken Inspiration er virkelig inspirerende. Boken under er "Life and work" med Marlene Birger. Også veldig inspirerende, men den kan jeg fortelle om en annen gang. Fikk den til jul av min kjære.

Dette er en Habitat vase jeg unnet meg etter sykehusbesøket i januar. Fin og litt rar kanskje? Jeg falt for formen, den litt rare balansen, det uventede mønsteret og fargen. Habitatproduktene er å få kjøpt på Room.
Jeg er alltid på jakt etter inspirasjon. Både bevisst og ubevisst. Hvorfor? jeg blir glad av å være inspirert. Da jeg var på Ullevål i forrige uke, fant jeg en veldig inspirerende bok på den lokale bokhandelen. Boken heter "Inspiration" av Terence Conran & Stafford Cliff og den slukte jeg rått på noen få timer. Terence Conran er Englands mest legendariske designer og grunnleggeren av bl.a Habitat og The Conran Shop. Boken handler om hvordan han finner inspirasjon og hva som stimulerer hans kreativitet. Terence`s talent er å se det vakre i de enkle ting og i alle omgivelser. Han suger til seg alt det gode i livet og mener at kreativitet ligger i å se detaljene i alt rundt seg og å sette pris på det. Mye å lære av dette. Hva man kan få ut av et sykehusopphold kan være så mangt.. jeg fikk tid til å tenke..og til å bli inspirert!

Ønsker dere en fin mandagskveld med dette sitatet fra Mr. Conran: "I have always maintained that how and where we live has a profound effect on our wellbeing and creativity".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar